Тексты песен
Исполнитель: Meek Mill
Перевод песни
Песня: What‘s Free
[Intro: Meek Mill]
You know what free is, nigga?

[Chorus: Meek Mill]
What's free?
Free is when nobody else could tell us what to be,
Free is when the TV ain't controllin' what we see,
Told my niggas, "I need you",
Through all the fame, you know I stayed true.
Pray my niggas stay free,
Made a few mistakes but this ain't where I wanna be,
Before I'm judged by 12, put a 12 on my V,
Told my niggas, "I need you",
Stay up, I know these times ain't true,
Real life, what's free?

[Verse 1: Rick Ross]
Since a lad, I was cunnin', just got a pad out in London,
I keep stackin' my money, I'll need a ladder by summer,
AK shots, niggas duckin' stray shots,
Been a top dog, that's before the K-Dot's.
Crackin' in '06, immaculate showmanship,
Talkin' like you Mitch, disastrous on the strip,
Holdin' on your bitch, coulda never sold you a brick,
With them people, you never been on a list.
Mona Lisa to me ain't nothin' but a bitch,
Hangin' pictures like niggas swingin' from his dick,
We so different, you thought these didn't exist,
The Megalodon never seen on his wrist.
I'm from the South where they never make it this rich,
God is the greatest, but Satan been on his shit,
Walkin' the pavement, I pray I'm illuminated,
Over a decade and never nobody's favorite.
Pot and kilo go hand in hand like we Gamble and Huff,
My amigo, a million grams and we countin' 'em up,
You was dead broke, I let you hold a pack,
You paid for it, but I fucked around and stole the track.
Screaming "Gang gang!" now you wanna rat,
Racketeering charges caught him on a tap,
Lookin' for a bond, lawyers wanna tax,
Purple hair got them faggots on your back.

[Chorus: Meek Mill]
What's free?
Free is when nobody else could tell us what to be
Free is when the TV ain't controllin' what we see
Told my niggas, "I need you"
Through all the fame, you know I stayed true
Pray my niggas stay free
Made a few mistakes but this ain't where I wanna be
Before I'm judged by 12, put a 12 on my V
Told my niggas, "I need you"
Stay up, I know these times ain't true
Real life, what's free? (Yeah)

[Verse 2: Meek Mill]
Fed investigations, heard they plottin' like I trap,
20 mil in cash, they know I got that off of rap,
Maybe it's the Michael Rubins or the Robert Krafts,
Or the billionaire from Marcy, and the way they got my back, uh!
See how I prevailed now they try to knock me back, uh,
Locked me in a cell for all them nights and I won't snap, uh,
Two-fifty a show and they still think I'm sellin' crack, uh,
When you bring my name up to the judge, just tell him facts:
Tell him how we fundin' all these kids to go to college,
Tell him how we ceasin' all these wars, stoppin' violence,
Tryna fix the system and the way that they designed it,
I think they want me silenced. (Shush)
Oh, say you can see, I don't feel like I'm free,
Locked down in my cell, shackled from ankle to feet,
Judge bangin' that gavel, turned me to slave from a king,
Another day in the bing, I gotta hang from a string.
Just for poppin' a wheelie, my people march through the city,
From a cell to a chopper, view from the top of the city,
You can tell how we rockin', soon as I pop up, we litty,
Poppin' like Bad Boy in '94, Big Poppa and Diddy,
And niggas counted me out like my accountant ain't busy,
That's five milli' in twenties, sit up and count 'til I'm dizzy,
Phantom 500 thousand, hundred round in a stizzy,
Is we beefin' or rappin'? I might just pop up with Drizzy like,

[Chorus: Meek Mill]
What's free?
Free is when nobody else could tell us what to be
Free is when the TV ain't controllin' what we see
Told my niggas, "I need you"
Through all the fame, you know I stayed true
Pray my niggas stay free
Made a few mistakes but this ain't where I wanna be
Before I'm judged by 12, put a 12 on my V
Told my niggas, "I need you"
Stay up, I know these times ain't true
Real life, what's free?

[Verse 3: JAY-Z]
In the land of the free, where the blacks enslaved,
Three-fifths of a man, I believe's the phrase.
I'm 50% of D'USSÉ and it's debt free, (Yeah)
100% of Ace of Spades, worth half a b. (Uh)
Roc Nation, half of that, that's my piece,
Hunnid percent of TIDAL to bust it up with my G's, uh,
Since most of my niggas won't ever work together,
You run a check up but they never give you leverage.
No red hat, don't Michael and Prince me and Ye,
They separate you when you got Michael and Prince's DNA, uh,
I ain't one of these house niggas you bought,
My house like a resort, my house bigger than yours,
My spou– (Come on, man!)
My route better, of course,
We started without food in our mouth,
They gave us pork and pig intestines,
Shit you discarded that we ingested, we made the project a wave,
You came back, reinvested and gentrified it,
Took niggas' sense of pride, now how that's free?
And them people stole the soul and hit niggas with 360's, huh!
I ain't got a billion streams, got a billion dollars,
Inflating numbers like we 'posed to be happy about this.
We was praisin' Billboard, but we were young,
Now I look at Billboard like, "Is you dumb?"
To this day, Grandma 'fraid what I might say,
They gon' have to kill me, Grandmama, I'm not they slave!
Ha-ha-ha-ha-ha, check out the bizarre, (Ah)
Rappin' style used by me, the H.O.V.
Look at my hair free, carefree, niggas ain't near free,
Enjoy your chains, what's your employer name with the hairpiece?
I survived the hood, can't no Shaytan rob me,
My accountant's so good, I'm practically livin' tax free,
Factory, that's me,
Sold drugs, got away scot-free,
That's a CC, E-copy.
Guilt free, still me,
And expect me to not feel a way to this day,
You would say y'all killed me,
Sucker free, no shuckin' me, I don't jive turkey,
Say "Happy Thanksgiving," shit sound like a murder to me.
Smoke free, all of y'all callin' out toll free,
Label rob you for millions, yet you wanna put a hole in me,
Sugar free, seasoned but I'm salt-free,
You lay a hand on Hov, my shooter shoot for free,
I promise World War Three.
Send a order through a hands free,
Kill you in 24 hours or shorter, you can't ignore the hand speed,
On god, it's off the head, this improv but it's no comedy.
Sign I fail? Hell nah!
Ha-ha-ha-ha-ha!
Перевод песни:
Что значит «свободны»?*

[Вступление: Meek Mill]
Ты знаешь, что значит "свободны", ниггер?

[Припев: Meek Mill]
Что значит "свободны"?
"Свободны" — это когда никто не указывает, кем нам быть,
"Свободны" — это когда телевидение не управляет тем, что мы видим,
Я сказал своим ниггерам: "Вы нужны мне";..... [открыть перевод]




К списку исполнителей
На главную

К сервисам
На главную

MobTop.Ru - Рейтинг и статистика мобильных сайтов
© avtobys.com 2oo7-2o18